Δευτέρα 26 Ιουλίου 2010

Mitsubishi ASX

21/07/2010

Η Mitsubishi επεκτείνει τη γκάμα της στα crossover μοντέλα προς τα κάτω (κατηγορία C) με το λανσάρισμα ενός μικρότερου και πιο «σπορτίφ» μοντέλου. Το ASX είναι ένα ακόμα «παγκόσμιο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου» από την ιαπωνική εταιρεία και βασίζεται στην τροποποιημένη πλατφόρμα του Outlander, με το οποίο έχει κοινά μηχανικά μέρη σε ποσοστό 70%. Κατασκευάζεται στο Okazaki και λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στην Ιαπωνία το Φεβρουάριο του 2010 με το όνομα "RVR". Στην ουσία πρόκειται για το εμπορικό μοντέλο που βασίζεται στο πρωτότυπο Concept-cX το οποίο αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2007 και η επιτυχία του έπεισε την ηγεσία της φίρμας να το βγάλει στην παραγωγή.

Όπως υποδηλώνει και η μάσκα Μαχητικού Αεροσκάφους ("Jet Fighter") -που παραπέμπει στο μαχητικό αεροσκάφος F-2 της Mitsubishi Heavy Industries Ltd και αποτελεί σήμα κατατεθέν για όλα σχεδόν τα επιβατικά αυτοκίνητα της Mitsubishi Motors στην Ευρώπη (Colt, Lancer και Outlander)- το στήσιμο ενός «επιβατικού» αυτοκινήτου ήταν βασική κατεύθυνση για τους σχεδιαστές της Mitsubishi. Απαλλαγμένοι από οποιαδήποτε πίεση της αγοράς να αναπαράγουν την εμφάνιση ενός «τζιποειδούς» μέσα από σκληροτράχηλα χαρακτηριστικά (δεν χρειάζεται να θυμίζει τα Pajero/Montero/Shogun και L200 που ήδη περιλαμβάνονται στη γκάμα...), εξέλιξαν περαιτέρω τη σχεδιαστική γλώσσα του Concept-cX προς ένα αιχμηρό, εκφραστικό και ποιοτικό "sports hatch" με την ενδεδειγμένη εμφάνιση και ουσία.

Το μήκος του αυτοκινήτου φτάνει τα 4,295 μέτρα και είναι 34,5 εκατοστά κοντύτερο από το Outlander. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πρακτικοί και λειτουργικοί, ενώ ο χώρος αποσκευών προσφέρει 416 λίτρα, κρύβοντας έναν ξεχωριστό υποδαπέδιο χώρο. Το ταμπλό συμβαδίζει με την τυπική άποψη που συναντάς στα πρόσφατα μοντέλα της εταιρείας, αλλά το δέσιμο και η ποιότητα των πλαστικών καθώς και το φινίρισμά τους είναι αισθητά βελτιωμένο.

Το ASX θα διατίθεται σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Το ιαπωνικό όχημα ελεύθερου χρόνου εγκαινιάζει επίσης μία νέα οικογένεια αλουμινένιων τετρακύλινδρων πετρελαιοκινητήρων Common rail άμεσου ψεκασμού Euro5 με χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις ("low impact"). Ο πετρελαιοκινητήρας 1.8 με τούρμπο αποδίδει 150 ίππους, συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και είναι αυτός που κινεί τόσο την δικίνητη όσο και την έκδοση 4Χ4. Η έκδοση βενζίνης είναι στα 1.6 λίτρα με 117 ίππους, μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων και συνδυάζεται αποκλειστικά με κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το, στο δρόμο το ASX εκπληρώνει στο έπακρο την αποστολή που «δείχνει» η στροφή της εταιρείας προς τα ασφάλτινα χαρακτηριστικά των «ψηλών» οχημάτων της το τελευταίο χρονικό διάστημα. Η ποιότητα κύλισης είναι ιδιαίτερα προσεγμένη, η ηχομόνωση στην καμπίνα αξιοπρόσεκτη και η συμπεριφορά στις ανοιχτές στροφές ασφαλέστατη. Έχουμε να κάνουμε λοιπόν σίγουρα με ένα καλοστημένο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου που δεν χρειάζεται καν την τετρακίνηση για να χαράξει με ακρίβεια την τροχιά του. Οδηγώντας το ASX στο επαρχιακό δίκτυο της Φθιώτιδας νιώθαμε πως κουμαντάρουμε ένα μικρότερο και

χαμηλότερο αυτοκίνητο, δίχως βέβαια να ξεχνάμε τα υψηλά επίπεδα άνεσης από την σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου